Gotuj i chudnij szybko&łatwo

Gotuj i chudnij szybko&łatwo

Lifestyle — zamieściła Basia, 16 Maj 2011, 21:55 | odsłon: 12 182
Tagi: , , , , , , , , , ,

Książka “Gotuj i chudnij szybko & łatwo” to kontynuacja książki “Gotuj i chudnij” autorstwa Gizzy Erskine, Harry Eastwood, Sal Henley i Sophie Michell znanych z telewizyjnego hitu emitowanego w Polsce przez TVN Style. Tym razem cztery charyzmatyczne Brytyjki oddały władzę w ręce innych kobiet, które nie tylko osobiście sprawdziły skuteczność ich przepisów, ale również przedstawiły własne propozycje na apetyczne dania.

Książka zawiera ponad 100 nowych przepisów. Autorką połowy z nich jest Kay Plunkett-Hogge, dziennikarka kulinarna, prezenterka, stylistka, właścicielka firmy cateringowej. Druga połowa pochodzi od kobiet, użytkowniczek strony Cook yourself thin, które schudły dzięki “Gotuj i chudnij”.

Brytyjki udowadniają, że dieta nie musi być szeregiem wyrzeczeń i ciągłym głodem, który paradoksalnie sprawia, że nie możemy przestać myśleć o jedzeniu. Praktyczne porady, przykładowe menu i mnóstwo przepisów na wspaniałe dania sprawią, że z chęcią zmienisz tryb życia na zdrowszy. Książka wzbogacona o historie kobiet, którym udało się schudnąć, daje nadzieję nie tylko na poprawę wyglądu, ale i samopoczucia.

Przykładowe menu potwierdza, że na diecie nie musisz chodzić głodna lub opierać się o wybrane składniki. Zdrowa dieta jest urozmaicona i polega na redukowaniu nadmiaru kalorii, a nie całkowitej z nich rezygnacji.

Na zachętę smakowity przepis na kotlety wieprzowe z cytryną i szałwią

Składniki (na 4 porcje):

4 porcje po 160 g kotletów z chudego schabu wieprzowego
sól i świeżo zmielony czarny pieprz
oliwa z oliwek extra vergine w sprayu
sok z 2 cytryn
1 łyżeczka zimnego masła
opcjonalnie 1 łyżka kaparów w białym occie winnym, opłukanych i odsączonych

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni C (jeśli używasz termoobiegu – 180 stopni).
Kotlety posól i popieprz po obu stronach.
Spryskaj brytfannę oliwą, postaw na średnim ogniu i zrumień kotlety z każdej strony.
Włóż brytfannę do piekarnika na 15 minut. Zdejmij kotlety i odłóż, a brytfannę z powrotem postaw na ogniu.
Wlej sok z cytryn, a gdy zacznie wrzeć, dodaj szałwię i kapary (jeśli używasz). Dopraw do smaku solą i pieprzem. Dodaj łyżeczkę zimnego masła i energicznie rozmieszaj (ten krok nie jest obowiązkowy, lecz odrobina masła dołożona pod koniec gotowania podkręci smak i wygląd potrawy).
Podawaj kotlety ułożone na zieleninie – świetnie sprawdzi się jarmuż oraz kapusta włoska – i polane sosem. Możesz też nałożyć na talerze trochę grillowanych ziemniaków i grillowanej polenty.

Smacznego!

gotuj_chudnijGotuj i chudnij szybko&łatwo
Cena: 46,90 zł
Wydawnictwo Media Pascal
Okładka miękka


Oceń:  (Oceń jako pierwsza!)
Ładowanie ... Ładowanie ...

.



Skomentuj

Musisz być zalogowana aby skomentować.