Jak pozbyć się od kilkudziesięciu do kilkuset kalorii dziennie?

Jak pozbyć się od kilkudziesięciu do kilkuset kalorii dziennie?

Uroda — zamieściła Ewelina Mysiak, 26 Październik 2010, 7:24 | odsłon: 6 258
Tagi: , , , , , , , ,

Nie oszukujmy się – diety cud nie istnieją. Nie ma możliwości zrzucenia w tydzień 10 kg, i więcej, bez wysiłku fizycznego. Żeby zgubić taką ilość ciężaru w krótkim czasie, potrzeba bardzo rygorystycznej diety – tylko na warzywach, owocach i wodzie. Nie zapominając o wysiłku fizycznym. Ale powiedzmy sobie prawdę, ile osób wytrzyma na takiej diecie? I jak długo?

Dlatego mam dla was łatwy sposób na zrzucenie od kilkunastu do kilkuset kalorii dziennie. Ile dokładnie uda się wam spalić, to sprawa indywidualna. Dlaczego? Zaraz wszystko się wyjaśni…

1. Jedz powoli

I delektuj się każdym kęsem. Jedząc szybko lub kiedy jesteśmy zdenerwowani, pochłaniamy dużą ilość jedzenia nie zdając sobie sprawy, że już jesteśmy pełni. Zanim do naszego mózgu dojdzie sygnał – Stop! Jestem już najedzony, zdążymy pochłonąć drugie tyle jedzenia. To samo dotyczy porcji. Nakładaj więc małe porcje. Najlepiej połowę tego, co najchętniej byś zjadła. Dlaczego? Głód jest złym doradcą, bo w takim stanie jesteśmy przekonane, że możemy naprawdę dużo zjeść. A jak już mamy pełen talerz, to często jemy do końca, bo przecież szkoda wyrzucić.

2. Jedz między posiłkami

Brzmi głupio? Prawda jest taka, że jeśli po śniadaniu, a przed obiadem przekąsimy coś, to zaspokoimy w ten sposób ten największy głód. I nie pójdziemy na obiad z całkowicie pustym żołądkiem. Tak samo postąp przed kolacją, a po obiedzie. Pamiętaj o jednym warunku – przekąski między posiłkami muszą być zdrowe. I jeszcze jedno – banany czy słodkie jogurty – też mają kalorie, więc nie traktuj ich jak powietrze.

3. Chodź schodami, zapomnij o windzie

Mało tego, jeśli codziennie jeździsz do pracy czy na uczelnię autobusem lub samochodem, wyjdź z domu kilkanaście minut wcześniej i wysiądź przystanek wcześniej lub zaparkuj dalej (nie tylko przejdziesz w jedną stronę na piechotę, ale będziesz musiała także wrócić potem po auto).

4. Jedz kalorie, ale ich nie pij

Pomyśl sobie ile codziennie wypijasz kalorii? Każda szklanka coli to ponad 50 kalorii, cappuccino – 60 kcal. Jeśli do tego dodamy soki owocowe, napoje gazowane, jogurty do picia i inne tego typu napoje, to uzbiera się niezła ilość kalorii. Prawdopodobnie mogłaby zastąpić nam porządny obiad. Oczywiście nie da się żyć bez czegoś słodkiego. Dlatego zamiast wypić kubek gorącej, gęstej czekolady, polecam zjedzenie kilku kostek czekolady. Ale jeśli wolisz kakao, wypij je, składa się głównie z mleka, więc ma mniej kalorii niż czekolada.

5. Stosuj metodę 1:1

Na czym ona polega? Jest bardzo prosta – jeden zdrowy : jeden niezdrowy.

Ta zasada dotyczy głównie osób, które nie są w stanie funkcjonować bez fast foodów i słodyczy. Gdziekolwiek jesteś, zawsze zadaj sobie pytania – na co mam większą ochotę – frytki z keczupem czy szarlotkę z lodami? I wybieraj tylko jedną opcję. Jeśli zdecydujesz się zjeść deser, to na obiad wybierz coś lekkiego, np. sałatkę.

Teraz już powinnaś wiedzieć, że ilość spalonych kalorii to sprawa indywidualna. Wszystko zależy od tego, ile zazwyczaj pochłaniasz: słodyczy, fast foodów i innych tłustych pokarmów. I oczywiście ile pijesz słodzonych napojów.

Foto: Kashfia Rahman

Oceń:  (5,00 / 5 ocen. Jeszcze nie oceniałaś)
Ładowanie ... Ładowanie ...

.



Skomentuj

Musisz być zalogowana aby skomentować.